miercuri, 11 martie 2015

Meșteșuguri tradiționale din Țara Maramureșului

Povestea proiectului a debutat in 2010 când am inceput sa colind satele din Țara Maramureșului. După ce am ascultat și am fotografiat poveștile oamenilor întâlniți, am decis sa mă axez pe meșteșugarii tradiționali din zonă, deoarece am observat că meșteșugurile erau practicate din ce în ce mai puțin. În cei 5 ani de proiect am fotografiat zeci de meșteșugari tradiționali, fiecare cu povestea lui. Am observat tendința de dispariție sau chiar dispariția unora dintre meșteșuguri, datorată lipsei tinerilor ucenici, plecați în alte țări, sau lipsei cererii datorate globalizării și înlocuirii produselor tradiționale cu unele de duzină, produse industrial.

Imi propun acum sa tipăresc un album foto documentar. Albumul va fi realizat în colaborare cu Teofil Ivanciuc, care va contribui cu text bine documentat despre fiecare meșteșug in parte. Textul va completa povestea  mesteșugurilor, realizând o punte de legătură între imagini. Teofil Ivanciuc, publicist și consultant turistic, cu competenţe în istorie și arheologie are o experiență vastă cu privire la istoria Maramureșului, documentând de mulți ani obiceiurile din aceasta zonă. Până în prezent a publicat patru cărți despre Maramureș.

Acest album se dorește a fi un semnal de alarmă si totodată o posibilitate de a stimula oamenii să reînceapă practicarea meșteșugurilor uitate.
Aș dori sa public un album foto însotit de text în ediție limitată de 500 de exemplare, format 15x20 cm, alb negru, hârtie lucioasă, aproximativ 200 de pagini, ediție bilingvă ( romană-engleză). Editarea și designul vor fi realizate de către mine, albumul urmând a fi trimis la tipar imediat după obținerea finanțării.
Aș avea nevoie de sprijinul vostru pentru finalizarea acestui proiect.
Vă mulțumesc frumos!

Proiectul de editare al unui album foto cu imaginile despre meșteșugari, insoțit de text redactat de Teofil Ivanciuc poate fi susținut pe platforma CrestemIdei. Informatiile despre modalitatea de sustinere a proiectului pot fi accesate la urmatorul link:  http://crestemidei.ro/MestesuguritraditionaledintaraMaramuresului?locale=ro
     

Un comentariu:

Ana Events spunea...

Este mare pacat ca mestesugurile traditionale sunt uitate sau date la o parte.